126

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ja, twee banen oversteken lijkt me ook geen doen. Een enkele lijn passeren is echter goed te doen met een iets aangepast keerpunt.

127

Hadden ze de lijn tussen de heen- en terugbaan er niet uit gehaald dan? Dat was bij mij wel, een stuk makkelijker. Als je dan de ruimte hebt kon je met schuin aanzwemmen je keerpunt maken waar normaal de lijn zou hangen. De attributen werden in Eindhoven ontmoedigd, maar als je in de andere helft van het zwembad de (semi) profs met van alles ziet zwemmen voelt dat ook wel wat hypocriet.

128

Nee de lijnen lager erin, en er zat dus nóg een baan tussen. Dan moet je in dit geval wel een flink schuine afzet hebben en lang onderwater blijven.

Ach, ze doen d'r best om er binnen alle (lokale) regels wat van te maken.
Er was bijv. wel één wc voor ons geopend, zag ik toen ik naar buiten ging. Daar was ik de hele ochtend zenuwachtig voor geweest. big_smile

129

Ik ben vanmorgen weer geweest; ik zat in de tweede shift van 8 u tot 8.45. Erg moeten lachen om een puberjongen die in badjas en op slippers naar buiten kwam zetten en in de auto stapte waar pa of ma hem in ophaalde.

In Nijverdal was het 25 meterbad opgedeeld in 4 vakken; 2 banen per vak. Er waren heel weinig mensen, dus ik had een heel vak voor mijzelf. Bizar om mee te maken. Blijkbaar mogen er 20 mensen tegelijk in, dus als het vol is weet ik niet hoe het gaat bevallen. Wel weer wat aan techniek kunnen doen en dat was ook erg nodig na 2 maanden niet zwemmen!

Ik vond het een stuk relaxter dan boodschappen doen :-)

Oja en manlief vond dat ik er maar een bikeswimrun van moest maken dus ook nog 10K gefietst en bijna 15K gelopen (verkeerd gelopen in het bos, grrr)

130

Niet in een zwembad, maar buiten in een meer. Hier kan dat normaliter in een meer een paar keer per week in de vroege ochtend of vroege avond. Het is een waterski meer wat dan afgehuurd wordt voor zwemmers. Ze zetten een groot rondje van 1 km uit en een kleinere van zo'n 300m. Kajakkers voor de veiligheid, £5 per keer betalen en je checkt in en uit met een chip zodat ze weten dat iedereen ook uit het water is, en ze registreren je tijd dan ook. Die chip en de registratie ervoor moet via de website van NOWCA. En je mag geen zwarte of witte badmuts, dat zijn de regels normaal. Heel populair, bijna altijd wel meer dan 400 zwemmers, soms zelfs veel meer op mooie dagen of gedurende vakanties.

Nu:
-500m rondje
-vanaf 24u vantevoren een tijdslot reserveren en betalen (£6 per keer, no refunds) met 8 beschikbare plekken per 10 min, hiervoor moet je een app downloaden en je er registreren. Dit is dus een andere app dan NOWCA.
-je kunt alleen het water in tijdens de 10 min van je geboekte slot
-je mag maximaal 1u in het water verblijven
-Alleen ouder dan 16, en 16-18 alleen met toestemming ouders
-Geen toeschouwers
-Safety swimmers verplicht
-houdt 2m afstand in het water (we leven hier in een 2m maatschappij ipv een 1,5m maatschappij big_smile)
-Pass wide
-Don't draft
-Stop niet bij de boeien
-Niet in het water of je bril spugen
-laat al je spullen in de auto, behalve schoenen en sleutels (normaal legt iedereen z'n tas ergens neer en lever je je sleutel in waarvoor je een bandje krijgt)
-blijf in je auto totdat je mag gaan zwemmen
-blijf niet rondhangen als je uit het water komt
-kleedkamers zijn gesloten
-WC's alleen te gebruiken in noodgevallen

Op zich valt het wel mee, en er zouden maar maximaal 48 zwemmers zijn op een parkoers van 500m. Dat is 1 per 10m, maar je kunt makkelijk 20m in de breedte zwemmen ook. Ik kijk nog wel even de kat uit de boom hoe het clubgenoten bevalt, en totdat eea gestroomlijnd gaat. In een rij gaan wachten is een nationale sport hier, wat dat betreft hebben veel Engelsen het wel naar hun zin nu big_smile, maar daar heb ik niet zo'n zin in.  2u in de rij wachten op de site van een supermarkt om online te kunnen winkelen, dank je de koekoek. Is dat eigenlijk ook zo erg in NL?

131

Nee. Met uitzondering van de Efteling dan.

132

Nou, als er een volkje is wat houdt van netjes in de rij staan dan zijn het Japanners in mijn ervaring, maar die zijn dan weer efficiënt dus de rij is nooit lang. 2 uur in de rij wachten op de site van een supermarkt is natuurlijk beter dan dat de server eruit ligt, maar klinkt wel als een capaciteitsprobleem ja, dat valt hier gelukkig wel mee smile

On topic: fijn dat je in ieder geval kan zwemmen! En geen zwarte of witte badmuts snap ik helemaal, met onze club houd iedereen 1x per jaar toezicht op het buiten zwemmen, en de mensen met wit/zwarte badmuts zijn het slechtste te zien, zeker zonder boei. Ik vind zes pond per keer wel veel voor een uurtje buiten zwemmen. Je mag in ieder geval inhalen, dan hoef je niet letterlijk in een rij te zwemmen.