176

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik ben gisteren ook weer geweest , in totaal 6 personen voor 4 banen .
Had dan een baan voor mezelf .

177

Louise schreef:
chrisbakker schreef:

Alleen bij te veel zwemmers kan je maar 15 min zwemmen,

15 minuten, dat is echt helemaal niks!

Ik heb net voor het eerst gewoon banen gezwommen, het uur voor mijn trainingsgroepje, dat nu stil ligt vanwege de vakantie. We waren met 3, 2 en toen ik alleen in de snelle baan, dat ging dus prima. De andere helft was drukker (het is maar een klein zwembadje, normaliter drie banen breed, nu twee). Wel nu prikkende ogen, dus toch meer chloor?

Ben dus net voor het eerst sinds maart m'n eigen gang gegaan in het zwembad, dat was ook wel weer eens lekker en nuttig!

Louise

Wat heb je zelf gedaan Louise, gewoon loszwemmen of specifiek schema?

Je zwemmen met 3,2 en dan alleen had ik ook op vrijdagochtend. Gewoon op gegeven moment de baan alleen voor jezelf van de snelle zwemmers. Ik weet niet of er nu meer chloor word ingedaan in het zwembad, maar misschien is het ook omdat we lang niet in het chloorwater lagen?
(Vooral in België dan) . Maar al bij al is het zwembad hwaar ik nu train eigenlijk niet sterk chloorhoudend heb ik de indruk. Als ik in een ander bad trainde was er veel sterkere chloorgeur en had ik prikkende ogen.

Deze late ochtend weer in de zwemvijver  gelegen en lekker gezwommen, het water was 20,5 °C . Na het zwemmen lekker even in het zonnetje opgedroogd en naar huis gelopen.
Vóór het zwemmen een 1u20 looptraining via een 'omweg' naar de zwemvijver .

178

chrisbakker schreef:

Wat heb je zelf gedaan Louise, gewoon loszwemmen of specifiek schema?

Ik heb vooral de techniekdingen opgefrist van de cursus Powerstroke die ik afgelopen winter had gedaan. Dat was leuk en nuttig. Daarna een piramide van korte intervallen als tegenwicht tegen rustige het openwaterzwemmen, en vooral ook lekker: m'n standaard uitzwem-routine: paar baantjes relaxed andere slagen, en dan nog één keer heen-en-weer supernetjes (motto: je lichaam onthoudt het laatste baantje).

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

179

Nou moe... het zwembad waar ik het meest in zwem, Zwembad West hier in Rotterdam, was nog dicht omdat het verbouwd werd. Het zou vandaag open gaan, en ik wilde morgen gaan - eindelijk weer, en ik ben ook benieuwd hoe het geworden is. Maar... het blijft voorlopig nog dicht: er is bij een medewerker corona vastgesteld, al het personeel zit in thuisquarantaine totdat ze getest zijn!

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/