Onderwerp: Bilateraal ademhalen
Een jaar of 6 geleden ben ik begonnen met een borstcrawlcursus om mijn niet bestaande zwemtechniek naar een instapniveau te krijgen en zodoende een kwart triathlon te finishen.
Ik weet nog goed dat ik het bilateraal ademhalen verschrikkelijk vond en dat de rest van alle techniek door dit ademhalingsissue gewoon geen zin had.
De afgelopen jaren ben ik stapje bij beetje wat meer gaan zwemmen en nu zwem ik vrij acceptabele tijden (vind ik zelf) en hou ik het lang genoeg vol met wat gerichte training om 4km vol te maken (vorig jaar).
Sindsdien heb ik dan ook nooit meer enige poging gedaan tot bilateraal ademen tot afgelopen maandag... Door een kennis enthousiast gemaakt voor een avondje zwemles en techniekverbetering. Waar begon het mee ? juist ja, bilateraal moeten ademen.
Ik heb daar dus echt geen zin in merk ik. Net nu ik redelijk ontspannen baantjes kan trekken en er best lol in heb begint de ellende weer van voor af aan.
Wie van dit forum herkent zich hierin en wie ademt wel (tot volle tevredenheid) aan 2 kanten ?