3,501

Re: prestaties van de dag

Wow zeg, wat een afstand en mooi gemiddelde.
Mooi om zo de reis in je hoofd te lezen,tijdens de tocht.

Gefeliciteerd!!

3,502

Re: prestaties van de dag

Mooi verslag, en de mentale staat heeft toch veel invloed op de fysieke staat.
Maar ook opmerkelijk dat je collega's hebt die ook 375 km willen fietsen. Ik denk dat als ik op kantoor mensen bij elkaar zou moeten krijgen voor een tocht van meer dan 50km, dat de teller op 1 zou blijven staan.

3,503

Re: prestaties van de dag

Afgelopen zaterdag La Cannibale gefietst. In Nederland niet zo bekend wellicht, maar wordt door de belgische organisatie Mon Ventoux (Sporta) gefaciliteerd. Je kunt kiezen uit een verscheidenheid aan afstanden en manieren om de iconische berg Mont Ventoux te bedwingen. Ik had me begin van het jaar ingeschreven voor de langste afstand met daarin 2x de Ventoux en een 4tal cols daar omheen. Het was in 1 woord fantastisch. Je rijdt eerst vanuit Bedoin omhoog, fietst daarna een grote lus over Col de L'homme mort, Col St Jean, Col de Perty, Col d' Aulan en dan tot slot nog een keer de Ventoux vanuit Sault.

Echt een hele dikke aanrader voor eenieder die daar eens (georganiseerd) wil fietsen. Ook zonder cyclo event is het uiteraard een aanrader. Prachtige omgeving en een hele leuke en vriendelijke streek met heerlijke wegen, adembenemende uitzichten, groene gorges en een grote diversiteit aan leuke restaurants in de buurt voor na de inspanning.

Hieronder een plaatje van mn eerste keer boven.

https://iili.io/jFveaf.md.jpg

3,504

Re: prestaties van de dag

Mooi man!

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,505

Re: prestaties van de dag

Lekker David! Kon je aan het einde ook nog zo lachten wink Het is een heerlijk fietsgebied, de Ventoux is mijn favoriete klim in Frankrijk (van alledrie de kanten, allemaal mooi!).

3,506

Re: prestaties van de dag

Wat leuk zeg, klinkt als een mooie, pittige tocht!

3,507 Laatst bewerkt door davidr (28-06-22 15:47:02)

Re: prestaties van de dag

Maca944 schreef:

Lekker David! Kon je aan het einde ook nog zo lachten wink Het is een heerlijk fietsgebied, de Ventoux is mijn favoriete klim in Frankrijk (van alledrie de kanten, allemaal mooi!).

Hahaha, ja ik kon nog lachen vooral omdat ik zo blij was dat ik boven was en toen lekker 20 km mocht afdalen big_smile

Ben ook serieus positief over een lange cyclo met veel hoogtemeters in een mooi gebied, was benieuwd hoe ik dat zou verteren, maar is goed bevallen. Paar dagen voor de Ventoux rit had ik de Tour de Mont Aigoual gereden (naar het boek 'de Renner' van Tim Krabbe), ook een heel leuk stuk. In 2023 denk ik de Trois Ballons maar eens fietsen.

3,508

Re: prestaties van de dag

Gaaf, davidr, de Mont Ventoux is een indrukwekkende berg! Ik heb 'm één keer opgereden en ik vond het maar een berezware klim, veel lastiger dan de Alpen.

davidr schreef:

Paar dagen voor de Ventoux rit had ik de Tour de Mont Aigoual gereden (naar het boek 'de Renner' van Tim Krabbe)

Tim Krabbé zelf nog gezien? Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij er zelf voor het laatst bij was ofzoiets?

Louise

3,509 Laatst bewerkt door davidr (28-06-22 20:51:21)

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Gaaf, davidr, de Mont Ventoux is een indrukwekkende berg! Ik heb 'm één keer opgereden en ik vond het maar een berezware klim, veel lastiger dan de Alpen.

davidr schreef:

Paar dagen voor de Ventoux rit had ik de Tour de Mont Aigoual gereden (naar het boek 'de Renner' van Tim Krabbe)

Tim Krabbé zelf nog gezien? Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij er zelf voor het laatst bij was ofzoiets?

Louise

Nou ja inderdaad!! Daar hoorde ik dus vanmiddag ook over en het klopt. Ik reed die Tour op dinsdag en hij was er volgens Strava vanaf donderdag aan het fietsen. Hij heeft met een hele club zijn laatste ronde Aigoual daar gereden. Helaas was ik woensdagochtend al weer vertrokken naar Bedoin anders had ik zeker even geprobeerd hem te zien en mijn boek van De Renner gesigneerd te krijgen smile

3,510

Re: prestaties van de dag

Ah, jammer dat je 'm net gemist hebt! Er was kennelijk een actie om 'm voor die laatste keer zo veel mogelijk kudos te geven, heb ik net ook maar aan meegedaan. Is het toeval dat dat in dezelfde week was, of is die week in juni dé week om Aigoual te rijden?

Louise

3,511

Re: prestaties van de dag

Tim Krabbé reed destijds op 26 juni de Tour de Aigoual. Dus vandaar.

Mijn plan was het rondje van de Renner te combineren met de Ventoux. En vanwege het evenement op zaterdag rondom de Ventoux daarvoor de Aigoual gepland. Voor een week vond ik deze reisafstand wel te verantwoorden.

3,512

Re: prestaties van de dag

davidr schreef:

Tim Krabbé reed destijds op 26 juni de Tour de Aigoual. Dus vandaar.

Aha, ja, natuurlijk!

Louise

3,513

Re: prestaties van de dag

Gisteren meegedaan aan Triathlon Stein, de sprint afstand.
De afgelopen maanden nauwelijks kunnen trainen en slecht geslapen, maar toch best wel oké gegaan. Absoluut niet fit aan de start, maar dat wist ik van te voren. Dit was echt voor de leuk om mee te doen en niet zozeer gericht op prestatie.
Mijn zwemtijd was wel langer dan ik van te voren bedacht had, maar had toch al geen toptijd verwacht met 2 keer trainen in de afgelopen 3 maanden.
Wel zat ik weer op het randje kramp krijgen in mijn hamstring direct na het zwemmen opweg naar mijn fiets, heb dus een klein stukje moeten lopen om kramp te voorkomen. Normaal nooit echt last van, alleen merkbaar tijdens wedstrijden. Ik ren normaal dan ook niet als ik het zwembad uitkom smile. Iemand hier ook ervaring mee, of een gouden tip?
Het fietsparcours was niet vlak, de slingerberg in Geulle moest ook beklommen worden.  Mijn garmin heeft 197 hoogtemeters geregistreerd en met een gemiddelde van 31,4km/u ben ik dus best wel tevreden!
Hardlopen viel mij zeker mee. Ik ben geen top renner, dus toen ik de splits van 4:52 in de eerste 2km zag, was ik een blije jongen smile Dit werd wel iets langerzamer, mede door de vermoeidheid en bergop rennen. Uiteindelijk toch 5:08 gemiddeld.
Het was uiteindelijk 21,5km fietsen en 4.5km hardlopen.

Al met al heel leuk om weer een wedstrijd mee te doen, blij dat ik zonder prestatiedrang ben gestart en gewoon heb kunnen genieten.

S: 18:43
T1: 02:22
B: 41:09
T2: 02:11
R: 22:46
Totaal: 1:29:42

3,514

Re: prestaties van de dag

Tholuz schreef:

Gisteren meegedaan aan Triathlon Stein, de sprint afstand.
De afgelopen maanden nauwelijks kunnen trainen en slecht geslapen, maar toch best wel oké gegaan. Absoluut niet fit aan de start, maar dat wist ik van te voren. Dit was echt voor de leuk om mee te doen en niet zozeer gericht op prestatie.
Mijn zwemtijd was wel langer dan ik van te voren bedacht had, maar had toch al geen toptijd verwacht met 2 keer trainen in de afgelopen 3 maanden.
Wel zat ik weer op het randje kramp krijgen in mijn hamstring direct na het zwemmen opweg naar mijn fiets, heb dus een klein stukje moeten lopen om kramp te voorkomen. Normaal nooit echt last van, alleen merkbaar tijdens wedstrijden. Ik ren normaal dan ook niet als ik het zwembad uitkom smile. Iemand hier ook ervaring mee, of een gouden tip?
Het fietsparcours was niet vlak, de slingerberg in Geulle moest ook beklommen worden.  Mijn garmin heeft 197 hoogtemeters geregistreerd en met een gemiddelde van 31,4km/u ben ik dus best wel tevreden!
Hardlopen viel mij zeker mee. Ik ben geen top renner, dus toen ik de splits van 4:52 in de eerste 2km zag, was ik een blije jongen smile Dit werd wel iets langerzamer, mede door de vermoeidheid en bergop rennen. Uiteindelijk toch 5:08 gemiddeld.
Het was uiteindelijk 21,5km fietsen en 4.5km hardlopen.

Al met al heel leuk om weer een wedstrijd mee te doen, blij dat ik zonder prestatiedrang ben gestart en gewoon heb kunnen genieten.

S: 18:43
T1: 02:22
B: 41:09
T2: 02:11
R: 22:46
Totaal: 1:29:42

Super goed dat je mee hebt gedaan om te genieten! Ga ik volgend weekend ook maar doen denk ik, dank voor de onbedoelde tip;)

5 juni Ironman Hamburg gedaan en nog half half herstellende aan mijn knie. Korte stukjes hardlopen gaat inmiddels redelijk wel, maar denk dat de sprint in Geldrop te vroeg komt om echt te racen.

Anywho, zojuist CSS test gedaan en ik ben toch wel van het successen moet je vieren, klein en groot principe. Dus bij deze.
31 januari zwom ik een CSS van 1:59min/100m.
Inmiddels logen de zwemtijden er niet om in het zwembad en ook tijdens de ironman heb ik mezelf zwaar overtroffen met het zwemmen (13min sneller dan verwacht).
Vandaag was mijn CSS 1:52min/100m. Geen idee in hoeverre dit een prestatie is, maar progressie is progressie.
En de 200m in 1:38min/100m zwemmen is voor mij echt mega! Nog geen jaar geleden kon ik 1:45min/100m niet eens volhouden in mijn 50m intervallen!

3,515

Re: prestaties van de dag

Voor het eerst in lange tijd op een dag gefietst en gelopen. Sinds verhuizing begin december fiets ik niet meer naar het werk, dus zelfs geen woon-werk fietsen + harldopen. Afgelopen tijd weer iets meer energie, dus vandaag gelopen en gefietst. Beiden rustig en kort (lopen 1.75km, fietsen 13km, ik begin echt weer helemaal van voren af aan). Niet moe van, maar afwachten hoe dat morgen is, laatste tijd gaat dat goed, maar gebeurd vaak genoeg dat ik dan wel alsnog flink moeie benen heb.

3,516

Re: prestaties van de dag

Een goed begin! Mooi van je om rustig op te bouwen.

Welke periode neem je om terug tot 80-100% te komen?  Of kijk je maand per maand? (80-100% want 100% kan alleen in piekperiodes).
Het is moedig, en ik lees graag mee met je vorderingen/opbouw.

Voor mij is vorig jaar juni; waar een muur voor mij opdook, (en er bijna niets meer kon) een diepte periode geweest.

Succes!

3,517

Re: prestaties van de dag

Sta nog aan het begin ja, maar lopen is 'al' opgebouwd van 1-3km naar 1.75-5,5km, in ruim 2 maanden tijd. Heel misschien doe ik nog een wedstrijdje in september, maar dan vooral om voor de lol mee te doen met mijn vriendin.
Hoelang het zal duren voor ik terug op 80-100% ben? Geen idee. Afgelopen jaar ging het af en toe een maandje beter, en vervolgens weer een maand slechter, waarbij ik in de slechte maanden meer verloor dan ik won in de goede maanden. Ik zou het al mooi vinden als ik in de winter weer lekker kan trainen. En dat is dan 2-3x per week 10k of meer lopen, 2-3x in de week fietsen, en 1x in de week zwemmen. Waarbij ik zonder probleme 's ochtends een 10k rustig kan lopen, en dan 's avonds een uurtje op de trainer kan zitten bijv. Maar echt een doel voor ogen heb ik niet.

3,518

Re: prestaties van de dag

Hopelijk zet de stijgende lijn door, MontanaMan!

3,519

Re: prestaties van de dag

Mja die problemen zijn triest.... normaal stond ik vandaag aan de start van de Frysman, gisteren hebben ze me geleerd hoe ik uit mijn bed moet stappen dus een heel verschil op enkele weken tijd.

3,520 Laatst bewerkt door chrisbakker (09-07-22 16:02:31)

Re: prestaties van de dag

Ben je ondertussen geopereerd Ronny?
En ook begonnen aan je revalidatie?

Goed en vlot herstel in ieder geval!

3,521

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

Mja die problemen zijn triest.... normaal stond ik vandaag aan de start van de Frysman, gisteren hebben ze me geleerd hoe ik uit mijn bed moet stappen dus een heel verschil op enkele weken tijd.

Aiaiai. Je had toch niet echt een aanwijsbare reden dat het mis is gegaan, of heb ik dat verkeerd? Geen crash ofzo geweest toch? Ik hoop dat de operatie goed verlopen is, en dat je spoedig vooruitgang gaat merken!

3,522

Re: prestaties van de dag

Afgelopen Donderdag idd de operatie gehad, Nu enkel rust de eerste 6 weken nog geen revalidatie. Mag wel een klein stukje wandelen enz maar niks doen verder van huishoudelijke taken ofz.. schijnt nogal een zwakke plek te zijn in mijn rug dat vlug terug kan scheuren. Montanaman waarschijnlijk is het gebeurt met iets te zwaar op een verkeerde manier op te tillen op het werk dus geen accident ofz gehad idd.

3,523 Laatst bewerkt door Louise (10-07-22 10:23:59)

Re: prestaties van de dag

Beterschap gewenst, ronnyke, hopelijk herstel je vlot en goed.

Ik heb gister de Jan de Koele zwemtocht gedaan, in de Maas van Batenburg naar Appeltern, 3,5 km. Erg leuk evenement: er doen geoefende triatleten aan mee (Ironmantassen en -finishersshirts) maar het is ook een plaatselijke happening, dus een boel zwemmers uit de beide dorpen. Sommigen doen er wel 2 uur over (zonder wetsuit) - dapper!

De tocht (géén wedstrijd!) is ooit begonnen nadat die Jan de Koele uit Appeltern in de kroeg in Batenburg had gezegd 'dan zwem ik wel naar huis'. Inschrijven is dus in die kroeg. Er is fanfare op een bootje, die spelen voor de start, varen dan het hele veld voorbij en ze zijn daarna weer bij de finish, erg leuk. De finish is op het feestterrein van het dorpsfeest van Appeltern.

Het is met de stroom mee, maar daar heb ik niks van gemerkt. Wel van de tegenwind, die was goed merkbaar. Echt snel ging het dus niet, en het was voor mij jaren geleden dat ik zo'n eind had gezwommen, dus tegen de 3 km ging ik m'n armen wel voelen. Ik had de tocht één keer eerder gedaan, ik was nu dik 10 minuten trager, in 1u22. Maar wel heerlijk gezwommen. Water 22 graden, shorty wetsuit, precies goed. Vandaag voel ik m'n schouders en bovenarmen wel!

Louise

3,524

Re: prestaties van de dag

Wat leuk Louise, zulke zwemtochten spreken me erg aan, maar gek genoeg hoor ik vaak pas achteraf ervan... (misschien ook eens een topic over openen hier).

Zelf heb ik de tourtocht 'omloop der zeven heuvelen' gefietst.
Toen ik mij inschreef ging ik nog voor 140km, maar intussen lagen de kaarten anders geschud en leek 85km me al zat.
Omdat ik een paar dagen bivakkeer rondom Berg en Dal besloten mn gravelbike mee te nemen en niet mn racefiets.
Sta ik klaar om te vertrekken, klik mn schoenen vast en... huh, dat wil niet??
Gosh, nee!! Heb ik mn schoenen voor de racer bij me, andere plaatjes en pedalen dus dat paste niet. Nog gekeken of ik bij een van de semi profploegen die de koers reden (die was er ook) pedalen kon lenen maar helaas.
Dus mn teva sandalen maar aan haha.
Het was een mooie tocht, gelijk de zeven heuvelenweg op en af, daarna grotendeels vlak en op t einde nog 2 klimmetjes van 10%.

3,525

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Wat leuk Louise, zulke zwemtochten spreken me erg aan, maar gek genoeg hoor ik vaak pas achteraf ervan... (misschien ook eens een topic over openen hier).

Dit is de beste informatiebron: http://www.noww.nl/agenda
Misschien een keer samen gaan, Hedcandy, lijkt me gezellig, en het lijkt me inderdaad ook wel wat voor jou!

Kon je wel klimmen op je sandalen? Ik heb ook net ervaring met niet-passende bepalen en dus fietsen op m'n hardloopschoenen op SPD-pedalen, bij de XS in Gravelines vorige week, en gewoon fietsen ging goed en nog best wel hard ook (het was ook maar 10 kilometer), maar ik durfde niet te gaan staan en lang veel druk leveren was onprettig geweest voor m'n voeten, denk ik.

Louise