76

Re: Nasleep Corona

Gelezen en ik hoop het ook voor je dat je dan weer fit bent.

77

Sterkte Hedcandy! Ik herken het deels wel (bij mij was het lang niet zo erg, en nooit Corona gehad), maar dat dergelijke symptomen (moe, slecht herstellen, prikkels) een stuk minder zijn tijdens een vakantie, waarbij ik veel tijd buiten doorbracht, herken ik heel erg. En ook dat het daarna weer heel snel terug gaat naar zoals het daarvoor was.
Maar uiteindelijk is het bij mij langzaamaan wel beter gegaan, en werden de terugvallen minder erg en minder frequent.

78

Ook maar weer eens een update van mij. (Ik hoop dat dit jou ook een beetje sterkt Hedcandy)
Afgelopen weekend meegedaan aan de MH2D, een tweedaags fiets evenement in Zuid Limburg. Waar ik vorig jaar al heel snel terug moest schakelen tijdens de beklimmingen, ging dat nu al vele malen beter.
Wat het grootste probleem met pre Corona is, dat zijn mijn hartslag waardes. Mijn maximale hartslag is op dit moment 165, waar dit voorheen mijn omslagpunt was. Deze laatste is nu 145. Dit zijn ook waardes die ik aan moet houden, anders krijg ik zelfs na 1 3/4 jaar nog steeds een terugval.
Maar goed, door dit goed aan te houden en veel tijd in de nieuwe d2 zone te trainen, kan ik met deze waardes bijna dezelfde inspanning leveren.
@Hedcandy, lekker blijven wandelen en zodra het weer lukt op hele lage hartslag beginnen te fietsen. Verder weet ik niet zeker of het geholpen heeft, maar ik heb ook 3 maanden mijn longen getraind met een Airofit. Met jouw expertise kan jij voor jezelf wellicht bepalen of zoiets jou ook kan helpen.

79

Wat fijn dat het bij jou weer de goede kant op gaat wilagro!
Ik heb rijdens mn vakantie echt heel fijn gefietst. Door het klimmen echt niet alleen in Z1 kunnen blijven en het ging.

Nu ik thuis ben val ik terug.
Ze beginnen om 7u met heien, knettergek word ik ervan. Dus ik vlucht maar weer weg naar buiten, de natuur in.
Mijn grote manko nu is voor mezelf kiezen, op tijd time out nemen. Op mn werk, maar ook met andere dingen. Ik vind dat heel moeilijk.
Elke dag droom ik dat ik morgen weer ga proberen hard te lopen, maar als de dag er is denk ik: toch nog maar even niet. Een wandeling is gelukkig ook fijn.

80

Weer een maand verder en ik ga echt vooruit.
Heel erg fijn.
Werk nog steeds wat kortere dagen, maar er kwam een 'stressfactor' in de vorm van een huis kopen (en mn huidige verkopen) voorbij en het ging goed. Wel vermoeiend, maar dat is zoiets voor iedereen wel toch?!

Gisteren 6x10 min hardgelopen, vandaag 52km gefietst, ik word er blij van!!

Morgen ga ik heel voorzichtig eens een tempotje hoger rennen, naar D2 ipv D1. Zien wat er gebeurd.

81

Goed om te horen Hedcandy, dat zijn positieve berichten. En gefeliciteerd met je nieuwe huis natuurlijk.

82

Van mij ook gefeliciteerd, Hedcandy, zowel met het nieuwe huis als met de vooruitgang!

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

83

Nog een kleine update van mijn kant, misschien dat anderen er nog wat aan hebben:

Vlak voor IM Maastricht heb ik corona gehad. Uiteindelijk toch gekozen om de IM te doen, met nog een verrassend goede tijd gezien de besmetting.

Maar daarna begon mijn conditie achteruit te gaan. Bij de dokter geweest, aantal weken rust gehouden en daarna weer rustig begonnen met sporten. Daarbij bleek dat het alleen maar erger werd en ik uiteindelijk zelfs op de stadsfiets bij een klein ritje niet vooruit kwam.

Klaar om door verwezen te worden naar een long covid arts, vertelde mijn huisarts dat hij ook het vermoeden had van astma.
Hier heb ik ooit licht last van gehad toen ik een jaar of 10 was maar daarna nooit weer. Dus werd ik naar huis gestuurd met een 2-tal ''putjes'' om te kijken wat het zou doen.

Uiteindelijk ben ik nu weer 5 weken verder en lijkt mijn conditie aardig terug te komen. Mijn kortademigheid en benauwdheid is stukken minder en ik kan weer vol gas geven in de trainingen.

Het blijkt dus dat Covid ook een astma verleden kan triggeren.....