3,576

Re: prestaties van de dag

Handig Louise !
Zoiets is bij het zwembad waar ik naar toe ga ook , alleen past dat qua tijd voor mij niet ivm werk .
Ik maak altijd gebruik van het "vroeg" zwemmen , 06:00-10.00 uur voor 3,50 .
Kan ik mooi voor het werk gaan .

3,577

Re: prestaties van de dag

Ah dat klinkt wel heeel relaxed!! En die 06:00-10:00 openingstijden zou ik ook wel willen!

3,578

Re: prestaties van de dag

Gisteren en vandaag heerlijk kunnen schaatsen op de lokale kinderzwemplas. Rondje is maar 250 meter maar het is fantastisch om dit weer te doen. Hopelijk de komende dagen nog wat vaker het ijs op.

3,579 Laatst bewerkt door YouriL (08-02-23 14:48:16)

Re: prestaties van de dag

Gister mijn PR op de 5km van 2 december jl met 37 seconden verbeterd en daarmee direct succesvol bij mijn eerste poging voor een sub 20min 5km, 19:26.
Stiekem zat ik gistermiddag groots te dromen dat ik hiermee ook mijn CP in Stryd met 10W kon verhogen wat icm mijn beoogde gewichtsverlies van 2kg tov ingestelde gewicht in Stryd ineens richting een theoretische 3u marathon zou kunnen gaan in Rotterdam.
Wat dus ook gebeurd is, precies 10W erbij op mijn CP en in theorie zou ik op 63kg met de juiste omstandigheden Rotterdam onder de 3u kunnen lopen. Uiteraard blijft dit vooral theoretisch en dromen, aangezien mijn huidige PR op 3u33 staat, maar wel dateert uit december 2021.
Hoe dan ook blijft mijn doel voor Rotterdam onder de 3u15 lopen, maar Stryd heeft bij mij nog niet mis gezeten en dromen mag altijd:)
Ondertussen vier ik de successen die ik behaal, zoals mijn eerste droomdoel van de sub 20min op de 5km en het feit dat na bijna 4 jaar nog steeds praktisch iedere PR poging succesvol is (op 1x 10km poging na, 3 dagen na oud en nieuw waar het gewoon allemaal net niet klikte).

3,580

Re: prestaties van de dag

Na de dip van vorige week, die gelukkig kort duurde, dit weekend lekker kunnen trainen.
Gisteren een easy gravelrit van 4,5 uur en vandaag een duurloop van 15km.
Ergens in maart doe ik een halve marathon bij de Lenteloop van Amstelveen.

Gisteren hagel en fors frisse wind, vandaag de zon, hoera!

3,581

Re: prestaties van de dag

Na mijn operatie (ablatie) 9/2 het trainen weer opgepakt en gisteren een zwemtest voor het (her)bepalen van mijn CSS uitgevoerd. Dit is een onderdeel van mijn trainingsplan.

De test ging lekker en 6min20sec op de 400m en 3min04sec op de 200m kom ik uit op een CSS van 1min38sec. Eind december was dit nog 1min43sec dus blij met de vooruitgang!

3,582 Laatst bewerkt door Hedcandy (20-03-23 09:45:54)

Re: prestaties van de dag

Ondanks dat ik sinds enkele weken een terugval heb mbt long covid (ik denk dat de intervaltrainingen met korte blokjes de boosdoener zijn, die dus gelijk geschrapt uit t schema), ben ik heel tevreden over mijn halve marathon van gisteren!

Ik ging weg zonder enige verwachting, doel was finish.
Onderweg liet ik me meeslepen met de stroom, maar zolang het goed bleef voelen vond ik het prima!
Twee keer ritmestoornis gehad en even moeten wandelen. Merk wel dat ik daar langer last van heb (druk op de borst) als ik eenmaal weer verder kan rennen, maar het hindert me dan niet.
De laatste 2km waren pittig, maar hee, dan ben je er bijna, dus wat maakt t uit.
Eindtijd 2.10 en dat is voor mijn doen echt goed.

Nu gaat de focus weer meer naar fietsen, trainen voor RatNgx in juni.

3,583

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd met je halve marathon Hedcandy, super gedaan na zo'n pittig voortraject.

3,584

Re: prestaties van de dag

Goeie, Hedcandy, dat geeft vast vertrouwen!

3,585

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd! Een hele mooie prestatie ondanks de niet-optimale voorbereiding zeg maar.
2:10 is sowieso knap, hopelijk geeft het een hoop vertrouwen voor de rest van het seizoen!

3,586

Re: prestaties van de dag

Niet echt bijzonder qua prestatie maar ik had gister wel iets frappants. Ik kijk graag naar 'Dit was het nieuws' en daarin ging het over de krantenkop 'Emotionele massage'. Het artikel bleek te gaan over nieuwe, hippe vormen van sporten in het algemeen, en Rocycle in het bijzonder. Peter Pannekoek vertelde dat ook te doen, natuurlijk een nogal hilarisch verhaal.

Het frappante: ik was zelf net gisterochtend voor het eerst naar Rocycle in Rotterdam geweest (het is verder in Amsterdam en Utrecht en in Duitsland), om het uit te proberen. Ik wist pas sinds vorige week van het bestaan. Ik wist niet dat het zo 'hot' was, al had ik wel een vermoeden toen ik het uitgebreide rooster zag - dan moet het goed lopen. Ja dus, onder jonge vrouwen vooral. Soort cultuurshock voor mij, want in mijn sportschool ben ik bij spinning soms de enige vrouw, en zit ik aardig gemiddeld in de leeftijd.

Ik herkende helemaal wat Peter Pannekoek zei, over dat het een soort dansje is op de fiets, met een boel 'gewiebel' met je lijf, en de instructeur praat de hele tijd en stort ook nog enkele levenswijsheden over je heen. Het is in het donker, met kaarslicht, en volgens hem is dat omdat die vrouwen zich dan minder bekeken voelen. 

Ik vond het leuk om te doen en heb m'n ogen uitgekeken, maar het is niet wat ik zoek: ik wil trainen voor het fietsen, geen dansjes doen, en al helemaal niet de pedalen stilzetten om met gewichtjes m'n armen te trainen, dat vind ik alleen maar onhandig om te doen op een fiets, en zonde van de fietstijd (het is maar 45 minuten). En ik ben natuurlijk ook niet zo hip wink

Louise

3,587

Re: prestaties van de dag

Haha mooi omschreven Louise!
In de Volkskrant stond vorige week ook een hele rapportage erover.
Ik zag al die strakke en half blote lijven en korte topjes en besloot toen dat het ook niks voor mij is.

Ik ken wel een triathleet die er al jaren traint, davht dat hij spinning deed, maar nu ik van die dansjes weet bekijk ik vooral hem met hele andere ogen hihi

3,588

Re: prestaties van de dag

Heb wel al eens van die wilde filmpjes gezien .
Nooit geweten dat het ook een naam heeft .

3,589

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Ik zag al die strakke en half blote lijven en korte topjes

Ja, het rare is alleen: wel bijna allemaal in lange broek. Als ik dat zie krijg ik het al te warm. Zonder zeem ook nog - auw. Ik was de enige in fietsbroek!

Ze hebben ook allemaal geen fietskleren, denk ik: fietsen doen ze niet immers. Schoenen met plaatjes krijg je erbij. Dat viel me trouwens alles mee: best goeie fietsschoenen.

Louise

3,590

Re: prestaties van de dag

Niet heel spectaculair, maar wel leuk.
Vandaag de paashaas gefietst, uitgezet door wielervereniging HRTC uit Hoorn.
85km met als resultaat op Strava de route in de vorm van een paashaas.

3,591

Re: prestaties van de dag

Mooie aanleiding om je te gaan volgen op Strava. Leuk, die Paashaas!

3,592

Re: prestaties van de dag

Haha leuk!
Ik zag ook al paasfiguur zwemmers.
Leuke uitdaging, zoiets.

3,593 Laatst bewerkt door Louise (18-05-23 17:51:43)

Re: prestaties van de dag

Ik ben vandaag m'n seizoen begonnen bij de Dordtse Biesbosch Triathlon (1/8e). Het was leuk! Ik deed 'm vooral vanwege het parcours en dat was inderdaad gaaf: mooi plasje om in te zwemmen, fietsen door groen boerenland met een paar pittoreske bunkers, en hardlopen langs de uiterwaarden van de Merwede, met een dijkje, schapen en ganzen. De medaille had de vorm van een bever, erg leuk, ik ben dol op bevers.

De temperatuur van water en lucht viel alles mee, gelukkig was er wel wat zon. Ik heb vooral lekker hard gefietst. Dat moest ik een beetje bekopen bij het lopen en toen had ik ook last van de restanten snotterigheid van m'n verkoudheid van vorige week. Maar dit seizoen staat het fietsen sowieso centraal, dus ik was dik tevreden. Ondanks last van een auto op het parcours die daar helemaal niet mocht zijn - maarja.

Het is een nieuwe triathlon. Logistiek wel wat krap allemaal (parkeren op een fietspad, met fiets door de finishers van de 1e startserie heen zien te duwen om in de wisselzone te komen) en er kwamen toeschouwers van achter de wisselzone is, dat was niet de bedoeling natuurlijk. Maar eenmaal aan het sporten was alles prima en was het vooral een mooie en leuke, kleinschalige triathlon met een boel debutanten. Dus ik hoop dat het een blijvertje is!

Ik ben niet tot het gaatje gegaan, want zondag mag ik nog een keer, in Ter Aar!

Louise

3,594

Re: prestaties van de dag

Wat leuk Louise, de locatie spreekt zeker tot de verbeelding... ik hoop hem ook ooit eens te kunnen doen.
Ligt de nadruk bij jou op fietsen vanwege fietsvakantie plannen oid?

3,595 Laatst bewerkt door Louise (18-05-23 18:39:07)

Re: prestaties van de dag

Mijn hoofddoel dit jaar is het WK tijdrijden voor masters. Informeel, in de zin van niet-UCI: https://www.radweltpokal.org/en/ En daarbij ook kijken hoe ver ik op m'n 57e nog kan komen als ik de focus op het fietsen leg. Ik train sinds oktober al anders dan anders, en m'n FTP is dan ook nu al hoger dan in jaren, zelfs ondanks wat moeilijke maanden sinds eind februari. Het verval op de andere twee sporten valt me nog redelijk mee, maar dat is er natuurlijk wel.

Louise

3,596

Re: prestaties van de dag

Oh gaaf zeg!! Leuk

3,597 Laatst bewerkt door Louise (21-05-23 15:33:24)

Re: prestaties van de dag

Vanochtend triathon #2: de 1/8e van Ter Aar. Naar omstandigheden wel okee, maar die omstandigheden vielen wat tegen: het woei harder dan verwacht, harder dan donderdag, waardoor ik bij een hoger vermogen dan donderdag welgeteld 0,1 km/u harder heb gereden (33,8) en dus niet voor het eerst ooit boven de 34 gemiddeld, wat ik had gehoopt. Het was wel m'n hoogste vermogen ooit in een triathlon.

Bij het zwemmen kwamen we in de laatste 100 meter op een propje te zitten: ik haalde die voor me in, en samen haalden we de achtersten in die we op een baan zwommen. Maar dat inhalen ging dus niet helemaal goed, dat blijft lastig in een zwembad. Maar goed, ik heb het wel erger meegemaakt daar, en zwemmen ging verder okee. Slechte tweede wissel, ik kreeg m'n schoenen niet aan (met wisselen ben ik helemaal niet bezig op het moment).

Lopen ook okee. De zon kwam er niet door, wat wel gunstig was, want waar ik het warmer en benauwder had verwacht dan donderdag was het eerder koeler, in de wind. Ik liep hetzelfde tempo als donderdag, wat relatief beter was, omdat ik meer had gegeven op de fiets. Eindtijd 1:18:03. Daarmee bij de vrouwen nog steeds in het linkerrijtje wink

Het was mijn 5e start hier. Het blijft een leuke triathlon, kleinschalig en overzichtelijk en van alles wat. Het was wel iets anders omdat er minder startseries op de 1/8e en kwart waren, en in plaats daarvan jeugdcompetitie. Daardoor was het veel drukker, want jeugd heeft meer toeschouwers en begeleiders.

Ook nog grappig: mijn buurman in de wisselzone, en dus ook baangenoot bij het zwemmen, was steeds in de buurt. Dat heb ik nooit eerder meegemaakt, dat iemand anders op alledrie de onderdelen ongeveer even hard gaat als ik. Uiteindelijk heb ik hem met een paar seconden verslagen.

Louise

3,598

Re: prestaties van de dag

Leuk Louise! Ik had zelf ook daar meegedaan ware het niet dat ik een aantal dagen op vakantie was in de Vogezen.

Afgelopen vrijdag daar op eigen initiatief de Trois Ballons gefietst. Erg gaaf.

3,599

Re: prestaties van de dag

Tof davidr, Vogezen staan ook nog op mijn verlanglijstje!

3,600

Re: prestaties van de dag

Afgelopen zaterdag een rondje Flevoland gefietst , 170 km .
Heerlijk rustig , geen stoplichten en een geweldig mooie natuur .