51

Re: Sleutelbeen gebroken

Goed om te horen mcguyver , nu hopelijk een goed herstel .

52

Re: Sleutelbeen gebroken

Fijn dat t voorspoedig ging en leuk ja, zo verpleger.

53

Re: Sleutelbeen gebroken

Mooi dat het goed is gegaan, mcguyver, herstel-ze!

54

Re: Sleutelbeen gebroken

Veel beterschap! In men tienerjaren ooit gehad niet opperatief behandeld met toen een herstel met veel pijn en en verdikt sleutelbeen tot gevolg.

Vraatzuchtige Veelvraat

55

Re: Sleutelbeen gebroken

Inmiddels 33 dagen na de operatie en ik kan onbeperkt fietsen (op de tacx vanwege het weer) en hardlopen. Na 17 dagen had ik van de fysio toestemming om de gaan fietsen en hardlopen en ik was dolgelukkig. 'S avonds tijdens het koken bukte ik om iets uit een la te pakken en direct voelde ik mijn ribben weer. Laten we zeggen dat ik de avondmaaltijd gezegend heb met een heel arsenaal vloekwoorden. De huisarts bevestigde dat ik mijn ribben opnieuw gekneusd had. Ik heb het twee dagen de tijd gegeven en ben alsnog gaan fietsen en hardlopen. Met pijnlijke ribben. En de eerste keer tacxen voelde wel wat raar en licht vermoeiend maar de keren daarop waren weer normaal. Het hardlopen was geweldig. Op een beknelde zenuw, veroorzaakt door een strak thermoshirt na, nergens last van. Morgen staat een nieuwe sessie met de fysio en die zal wat mij betreft gaan over mijn hergekneusde ribben en krachtoefeningen. Natuurlijk voelt mijn schouder niet 100%, maar ik merk elk dag verbetering. Het enige wat ik niet kan is corona bewust hoesten. Dus in de binnenkant van je elleboog. Daar zit nog pijn/weerstand.

Vorige week sportschol met lichte gewichtjes was ook geen probleem. Ik wilde deze week gaan zwemmen maar het verwijderen van een kwaadaardige melanoom op mijn arm (ja die waar ook het sleutelbeen gebroken van is) zette een streep door die rekening.

Na 49 jaar met zeer weinig mankementen is de gifbeker kennelijk nog niet leeg. Ik heb de afgelopen 49 jaar nog nooit zoveel bezoekjes aan het ziekenhuis gebracht als de afgelopen twee maanden. Mijn eigen risico is al bijna op... Voor 2024. En toch bof ik! Ik kan weer zoveel t.o.v. begin december.

Wat heb ik geleerd: oefeningen doen van de fysio (lid van het schoudernetwerk) Mijn doel was het verval van spierverlies zoveel mogelijk te voorkomen. ik deed ook heel veel kleine oefeningtjes: vuist maken, pols draaien, en kijken welke beweging ik kon maken die niet zeer deed. Ook kreeg ik veel energie van de dingen die wel weer konden. focus op de dingen die wel kunnen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

56

Re: Sleutelbeen gebroken

Wow, zoveel dagen verder al, wat vliegt de tijd.
En mooi dat je toch al zo snel vorderingen maakt en weer kunt sporten.
Balen van die tegenslagen, naar herstel gaat met ups en downs, zolang het in grote lijnen maar voorwaarts is!

Dat melanoom klinkt best spannend, of was weghalen voldoende?

57

Re: Sleutelbeen gebroken

Hedcandy schreef:

Dat melanoom klinkt best spannend, of was weghalen voldoende?

Voor nu is weghalen voldoende. Over 13 dagen weer controle.

Je moet sneller dan de klos zijn.

58

Re: Sleutelbeen gebroken

Sohee, ook nog een melanoom, je doet wel alles tegelijk inderdaad! Maar mooi dat het verder allemaal goed herstelt.

mcguyver schreef:

Mijn eigen risico is al bijna op... Voor 2024.

Als je dan toch alles tegelijk doet, moet je daar eigenlijk niet aan het eind van een kalenderjaar mee beginnen, want dan is het twee keer zo duur omdat het je twee keer je eigen risico kost wink

Louise