26

Re: Mijn carbon ros :)

@ Scighera In eerdere stukken van jou heb ik vernomen dat jou trapfrequentie bijna nooit onder de 100 rpm onder de minuut zit
Met het verzet wat jij rijdt ben ik benieuwd wat jou gemiddelde snelheid is tijdens een duurrit? met bv 44-14 rij je toch al snel 37a 38 km per uur bij 100 rpm. Train jij niet een beetje te hard ooit wel eens van duurzone 1 of duurzone 2 gehoord?
Ik kan behoorlijk goed met de fiets overweg en rij nu mijn duurritten met 27 a 28 km per uur ( Z1 en Z2 ) HF 120/125
Vele profs rijden niet eens een duurrit met 37 a 38 km per uur?

27

Re: Mijn carbon ros :)

Tuurlijk traint Scighera te hard, al zal hij dat zelf nooit toegeven...
De basis ligt in Z1-2, maar ga er maar vanuit dat iemand die een 44 binnenblad nodig heeft zelden in deze belangrijke zones traint.

28

Re: Mijn carbon ros :)

le Coq schreef:

Tuurlijk traint Scighera te hard, al zal hij dat zelf nooit toegeven...

Dit is ondertussen een onderwerp dat steeds weer terugkomt in bijna alle discussies, een eindeloze discussie volgens mij dus laten we gewoon allemaal doen waarbij we denken dat we goed bezig zijn en dan zullen we na de 1e wedstrijden de resultaten eens bekijken.. al is het natuurlijk wel een mooie discussie want uiteindelijk willen we allemaal zo goed en leuk mogelijk trainen om zo hard mogelijk te knallen in wedstrijden... smile

roll wow dat waren wel heel verstandige woorden roll

29

Re: Mijn carbon ros :)

Ik sluit me helemaal bij Willem aan! En áls we over trainingsmethoden willen praten laten we dat dan niet doen onder Materiaal....:)

30

Re: Mijn carbon ros :)

Reactie Giant MCR Pro 46cm, vraag over FRAME STIJFHEID, 2010

Beste Scighera,

Je schreef dat de fiets MCR door de korte wielbasis wat zenuwachtig kan zijn en (door het FRAME) extra gevoelig is voor zijwind.
Het frame en buisvormen van de Giant MCR Pro 46cm zijn inderdaad apart en interessant. Als ik zo naar je foto's zie ik dat er op de MCR in tegenstelling tot een normaal Triatlonframe zowel  geen bovenbuis van balhoofdstel naar de zitbuis loopt en dat de schuine liggende achtervork van bovenkant zitbuis naar het achterwiel ontbreekt.

De bracket daarentegen en de schuine buis zijn wel oversized sterk aanwezig, wat goed is voor de voorwaartse stijfheid.

Mijn vraag: hoe het is gesteld met de LATERALE zijdelingse stijfheid van zo'n dat frame bv tijdens een staand klimmetje of een versnelling trekkend aan het stuur staand op de pedalen ?

31

Re: Mijn carbon ros :)

Hmm, dit is een heel oud topic....frame hangt ter decoratie aan de muur wink

Frame vond ik qua stijfheid tegenvallen achteraf. Ben van de MCR overgestapt naar een alu TCR die stijfer aanvoelde. Ik rij nu op een full carbon Planet X Stealth Pro die nog stijfer aanvoeld. Dat is wat ik nog weet. Heb er al 2-3 jaar niet meeer op gereden nl.....

Vanwaar de vraag? je wil er een aanschaffen?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

32

Re: Mijn carbon ros :)

pascalkolkman schreef:

Reactie Giant MCR Pro 46cm, vraag over FRAME STIJFHEID, 2010

Beste Scighera,

Je schreef dat de fiets MCR door de korte wielbasis wat zenuwachtig kan zijn en (door het FRAME) extra gevoelig is voor zijwind.
Het frame en buisvormen van de Giant MCR Pro 46cm zijn inderdaad apart en interessant. Als ik zo naar je foto's zie ik dat er op de MCR in tegenstelling tot een normaal Triatlonframe zowel  geen bovenbuis van balhoofdstel naar de zitbuis loopt en dat de schuine liggende achtervork van bovenkant zitbuis naar het achterwiel ontbreekt.

De bracket daarentegen en de schuine buis zijn wel oversized sterk aanwezig, wat goed is voor de voorwaartse stijfheid.

Mijn vraag: hoe het is gesteld met de LATERALE zijdelingse stijfheid van zo'n dat frame bv tijdens een staand klimmetje of een versnelling trekkend aan het stuur staand op de pedalen ?

Er is er een tekoop op marktplaats, even aan die verkoper vragen misschien?
http://link.marktplaats.nl/347185983