26

Re: bidonhouder op het zadel :S

@jacob
helemaal met je eens. was raadzam om iemand mee te nemen die je een bidon kan aangeven want ze hebben we een coachingspost geven ze aan en tijdens het lopen zijn er wel verzorgingsposten met water en sport drank
ja nou dat worden 3 bidons meenemen op de fiets
Maar als ze het NK gaan organiseren dan zal er wel wat veranderd moeten worden daar :s

27

Re: bidonhouder op het zadel :S

Ik heb sinds kort ook zo'n houder van profile design aangezien ik stoppen bij lange ritten ook vervelend vind.
Ik las al dat de bidons eruit kunnen stuiteren bij flinke hobbels maar zelfs bij even wat minder glad wegdek is het al.
Tijdens 1 lange rit overkwam het me 3 keer. Frustrerend.
Moet je tijdens een wedstrijd toch helemaal niet aan denken. Ook voor de veiligheid van anderen.

Dat maakt die dingen vrijwel onbruikbaar. Heeft niemand hier een foefje voor ofzo?

28 Laatst bewerkt door UnixIt (23-06-10 09:06:29)

Re: bidonhouder op het zadel :S

@ Sander B en anderen:
ik had dat uitstuiteren ook toen ik de Profile Design (ja, heb hem ook) schuin monteerde volgens de plaatjes: de onderkant vd bidons wijst dan naar net voor mijn crank-as. Op deze manier werden ook bij mij de bidons er in een mooie boog uitgelanceerd.

Echt aero is zo'n ding toch al niet, dus heb ik hem eens helemaal rechtop gezet (bidons nu strak verticaal). Ze komen nu wel iets omhoog bij hobbels, maar slechts een 1 of 2 cm. Eruit stuiteren is niet meer gebeurd sindsdien. Eens per 10 a 15 km een duwtje terug naar beneden en het werkt OK.

Zie ook: http://www.tri-run.nl/post/2010-06-04/v … onhouders/
Ik heb die goedkope PD-versie...

29

Re: bidonhouder op het zadel :S

reed zondag achter iemand met een x lab ding achter zijn zadel, kon hem mooi in halen omdat hij even terug moest om zijn bidon van de straat op te rapen..... dan is een bidonnetje aanpakken toch handiger lijkt me!!!
Ze breken overigens ook netjes af als je een beetje onhandig op en afstapt. en dat alles in 1 weekend stein.

30

Re: bidonhouder op het zadel :S

Ik moet mijn bidons er echt uit trekken in goed erin duwen dus heb het probleem van eruit stuiteren (nog) niet meegemaakt.

Heb de mijne bij derks wielersport gekocht en heb 1 bidon voor mijn gereedschapsetje en wat geld.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

31

Re: bidonhouder op het zadel :S

UnixIt schreef:

Echt aero is zo'n ding toch al niet, dus heb ik hem eens helemaal rechtop gezet (bidons nu strak verticaal). Ze komen nu wel iets omhoog bij hobbels, maar slechts een 1 of 2 cm. Eruit stuiteren is niet meer gebeurd sindsdien.

Perfect!
Geen problemen vandaag......op dat vlak.....
Morgen ook maar een flesje loctite halen. :<

32

Re: bidonhouder op het zadel :S

Hier het resultaat van de dubbele bidonhouder van de futurumshop :

PERFECT  ! ! ! ! ! ! !

Ding beweegt van geen kanten, zit strak achter het zadel en is mooi mat zwart.
Jacob, heb hier mijn 1e kwart gedaan met 1 bidon :-) Bedankt

A+

33

Re: bidonhouder op het zadel :S

Blij dat ik kon helpen wink

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website