26

Re: Sportdietiste

Beste Jacob,

Bedankt voor je vrij directe reactie alleen je toonzetting snap ik niet waar dat voor nodig is, ik schrijf hier alleen wat ik te horen krijg van mensen die het zouden moeten weten, ik weet het niet iig.       Ben al 22 kg afgevallen en stuk gespierder geworden, komt dus ergens vandaan.

Hoe je erbij komt dat ik makkelijk wil trainen weet ik niet maar ik train 6 dagen per week (2 onderdelen op een avond soms) en de zwem en looptrainingen zijn geen sissytrainingen.        Ik heb dus nu van en de sportdietiste en mn looptrainer gehoord dat ik dus lange duurlopen extra moet gaan doen op rustig tempo om af te vallen, is van horen zeggen he.   (buiten de normale trainingen om op de club).

Ik ga iig met een positieve houding er tegenaan vwb het laatste stuk en bedankt voor je kritiek.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

27

Re: Sportdietiste

Idd. Denk dat het aan het warme weer ligt. Ik vind het altijd knap als je er tekstueel een lekkere ondertoon in kan krijgen. Niet eens zijn met iets ok, maar wat een geirriteerde reactie...

Succes met trainen Arie!


p.s. Jacob, je hebt wel een kick-ass fiets btw

28

Re: Sportdietiste

Jacob schreef:

Ik geef eerlijk toe dat ik hier mijn irritatie zit te onderdrukken. Ook al nav het bericht van Rogier. Vet kan niet worden omgezet in spieren. Zelfs als je dat gebruikt als " figure of speech"  dan is het een zeer domme beeldspraak.... etc etc.. smile

Ik kan niet tegen je zeggen dat het niet zo is, alleen ik ervaar het zelf ook.
Vet omzetten in spieren is onmogelijk totaal mee eens.

Maar het volgende 100 kilo ---> afvallen (weg vet) 90 kilo ---> spieren trainen 94 kilo
Effectief: gewicht aan vet omgezet in spierenmassa, tenzij je ineens een kop groter wordt.

Misschien moet ik niet zo kort door de bocht gaan, in de volksmond wordt het zo genoemd.

29

Re: Sportdietiste

Hoi

Datgene wat Jacob in zijn antwoordt schrijft daar kan ik me wel in vinden.Mede door mijn eigen bevindingen tijdens de voorbereiding voor mijn marathon.

tijdens deze training heb ik erg veel duurlopen gedaan op lage intensiteit maar ben in die maanden dus  maar 4 kg kwijt geraakt.(ga ervan uit dat dit vet is,hopelijk)
Terwijl ik het gevoel heb dat als ik een zwaardere trainingsloop uitvoer(duurloop of interval),ik me de dag erna ook echt lichter voel en meestal ook wat lichter ben op mijn weegschaal.

Overigens heb ik wel sterk het gevoel dat ik beter afval met mijn looptrainingen dan bij mijn fietstrainingen.Over de zwemtraining kan ik nog niet echt iets zeggen.

@Arie Mooi dat je idd bij een sportdietiste terecht kan.Bij mij zit er geen in de buurt waar ik terecht kan met de vergoeding van de ziektekostenverzekering.

Ik ben benieuwd dus volg het een beetje op de voet.

gr ramon

30

Re: Sportdietiste

tja extra trainingen in de vorm van langzame duurtrainingen dan is het eigenlijk wel normaal dat je gewicht verliest dat er nog een paar duizend cal extra verbrand worden elke week maar komt het dan door de trage trainingen of het meer trainen??? Tevens 4kg aan spieren opbouwen als duursporter vind ik ook wel extreem als je afvalt in gewicht gaan je spieren zich automatisch meer aftekenen en steviger aanvoelen maar  of ze zich ook zo veel onwikkeld hebben das maar de vraag? Ikzelf ben ook eens 12kg afgevallen en ik dacht ook meer spieren te hebben gekregen door in die periode echt veel en hard te trainen maar ik had slechts 200gr spiermassa bijgekregen.

31

Re: Sportdietiste

ronnyke schreef:

tja extra trainingen in de vorm van langzame duurtrainingen dan is het eigenlijk wel normaal dat je gewicht verliest dat er nog een paar duizend cal extra verbrand worden elke week maar komt het dan door de trage trainingen of het meer trainen??? Tevens 4kg aan spieren opbouwen als duursporter vind ik ook wel extreem als je afvalt in gewicht gaan je spieren zich automatisch meer aftekenen en steviger aanvoelen maar  of ze zich ook zo veel onwikkeld hebben das maar de vraag? Ikzelf ben ook eens 12kg afgevallen en ik dacht ook meer spieren te hebben gekregen door in die periode echt veel en hard te trainen maar ik had slechts 200gr spiermassa bijgekregen.

Hmmm. ook een goed punt.
Ik ben zelf altijd voorstander van meten. En ik moet zeggen dat borst en schouder omvang gegroeit zijn. Echter moet ik hierbij ook vermelden dat ik een kantoorbaan heb, het zwaarste gewicht in mijn branch is een boek en begon met zwem training.
Wat dit dan weer in gewicht betekend..... geen flauw idee, over de gehele linie ben ik zeker kilo's kwijt.

32

Re: Sportdietiste

Mijn toon komt voort uit jouw toon Arie. De dietise die je bezoekt stuurt je zomaar met de schijf van 5 naar huis (als je die al kende en uitvoerde hoefde je niet bij haar langs of wel?), de sportdietiste die gaat naar jouw voeding kijken en naar de blablabla (erg respectvol vind je niet?) en je doet zo je best maar die winegums hahaha......

sad

Je bent afgevallen. Dat is mooi. Je bent geen spiermassa aangekomen. Punt. Je ziet je spieren wellicht wat beter omdat je het overtollige vet dat je er zelf aan hebt gegeten weer hebt afgehaald, en wellicht voel je je ook sterker omdat je meer met je lichaam doet.

Maar je bent geen 4kg spiermassa aangekomen. Mocht dat wel zo zijn dan raad ik je aan om dat mechanisme te beschrijven. Dan zie ik veel geld en een Nobelprijs in je toekomst.

Ik wens je heel veel succes verder met het behalen van je doelen. Je bent al van ver gekomen (respect) en met de juiste informatie en instelling kun je nog verder komen.

@ronnyke 200gr spiermassa valt ruimschoots binnen de foutmarge van elke test die er bestaat. Je bent waarschijnlijk geen 200gr spiermassa aangekomen en al was het zo, dan was het volstrekt irrelevant.
Verder heb je helemaal gelijk.
Alleen is het wel zo dat je wellicht een aantal kcals verbrand met die duurloop, maar die zou je ook verbranden met interval. In minder tijd. En je lichaam zou er langer mee bezig zijn om ervan te herstellen. En daardoor ook weer meer kcal te verbranden.

@Rogier; als je al spiermassa aangekomen bent (dat kan, gebeurd wel eens, niet veel waarschijnlijk. ) dan was dit niet terwijl je aan het afvallen was.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

33

Re: Sportdietiste

Volgens mij is dit gewoon hetzelfde dan wat ik geschreven heb alleen op een iets onbeschofterige manier en met wat meer woorden. Maar goed mischien gewoonweg op niks meer reageren.

34

Re: Sportdietiste

Ik heb ook nog eens een 6-tal jaren aan bodybuilding gedaan.Hieruit weet ik dat je max. 4 tot 5 kg aan spiermassa kan winnen per jaar.Dan praat je nog over mensen met een uitzonderlijk talent.Let op, dit is op de natuurlijke manier.Op andere manieren zijn zelfs gewicht toename's van 10kg per 6 weken bekend.

Afvallen en spiermassa tegelijk kweken zijn haast niet mogelijk.Mede doordat je ook extra eiwitten zal moeten eten om die spiermassa op te bouwen.

Ik heb me al wel vaker afgevraagd waarom men in een sportschool verteld dat je meer spieren ontwikkeld en daardoor sneller zou afvallen.Dit is ook wel zo omdat je spieren inderdaad meer energie verbruiken maar als je 1 kilo spiermassa zou willen winnen moet je al flink trainen en de juiste voeding gebruiken om dit te kunnen bereiken en ik denk dat een huisvrouwtje dat 1x in de week fitness doet dit never en nooit zal bereiken zonder de juiste voeding.

Overigens kan ik dit niet wetenschappelijk onderbouwen maar is dit meer van horen van en mijn eigen mening laten gelden.

Begin steeds vaker te denken dat het afvallen tussen de oren zit.

gr ramon

35

Re: Sportdietiste

Jacob schreef:

@Rogier; als je al spiermassa aangekomen bent (dat kan, gebeurd wel eens, niet veel waarschijnlijk. ) dan was dit niet terwijl je aan het afvallen was.

Klopt.

36

Re: Sportdietiste

Laat ik je zo zegen Jacob, vet verdwijnt en spier verschijnd hebben we die discussie ook recht gezet.    Ben niet zomaar gaan vreten dat wil ik effe duidelijk hebben, dit is gebeurd nadat ik een pacemaker heb gekregen en dat geconstateerd is dat ik een licht lekkende hartklep heb.  Inmiddels gaat het de goede kant op  alleen wist niet of ik genoeg of te weinig at i.v.m. mn sporten.

Ik laat verdere discussie maar zitten, ik zal toch niet zo'n aerodynamische vorm krijgen als wat jij en andere hebben.

Iig bedankt voor je berichten, is weer extra stimulans om nog harder er tegen aan te gaan.
De wil is er en die Iron Man finish gaat er komen, alsmede een beter lichaam.    (en die extra info hoopte ik dus hier en via een sportdietiste te krijgen).

We gaan het zien.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.